Ranking kolei dużych prędkości na świecie GoEuro - Polska w czołowej dwudziestce!
Zespół GoEuro.pl, zarządzający wyszukiwarką połączeń kolejowych, autobusowych oraz lotniczych, opublikował zestawienie 20. najlepszych kolei dużych prędkości na świecie. Polska, która jeszcze do niedawna nie posiadała taboru kolei dużych prędkości, znalazła się w zestawieniu 20. przodujących w tej kategorii państw na świecie.
2016-02-23, 10:00

Pendolino, pokonujące w naszym kraju niektóre odcinki tras z prędkością 200 km/h, zapewniło nam 16. miejsce w zestawieniu ogólnym. Biorąc pod uwagę szczegółowe dane rankingu, dostrzeżemy, iż koleje dużych prędkości w Polsce dotrzymują kroku krajom europejskim, które dodatkowo mają od nas większe doświadczenie w tej dziedzinie.

Francja tylko nieznacznie wyprzedza nas (o jedyne 0,12%) w kategorii liczby mieszkańców, którzy mają dostęp do kolei dużych prędkości. Dodatkowo bilety na jeżdżace po Polsce pociągi Pendolino są znacznie tańsze niż koszt przejazdu francuskimi liniami TGV.

W przypadku Portugalii, znacznie lepiej rozwinięta siatka połączeń niż w Polsce (24,56% w stosunku do 0,51%) dostępna jest mniejszej grupie za znacznie wyższą cenę. Koleje szybkich prędkości w Portugalii rozpędzają się także jedynie do 220 km/h.

Uwzględniając osiągalną prędkość, ceny, przystosowanie sieci oraz wielkość obsługiwanej populacji, nie pozostaje niespodzianką, iż światowym liderem jest Japonia. Kraj ten zaprezentował pierwszy tabor kolei dużych prędkości już w 1964 roku i do dziś, osiągając zawrotną prędkość 603 km/h, przoduje na światowym rynku technologicznych innowacji.

Pomimo tego, iż Japończycy są światowymi liderami kolei dużych prędkości, to prawdziwymi pionierami tej gałęzi transportu byli Niemcy. Pomiędzy 1899 a 1903 rokiem prowadzili oni eksperymenty na odcinku 72 km pomiędzy Marienfelde i Zossen, podczas których pociągom udało się osiągnąć prędkość 210,2 km/h. Niestety, prototypy nigdy nie zostały użyte w codziennym transporcie. Późniejsza bariera 300 km/h utrzymywała się bardzo długo. Dopiero w latach 50. XX udało się ją przekroczyć Francuzom i dokonali tego pociągiem SNCF Class CC 710.

Na całym świecie jedynie 4,6% ludności posiada dostęp do sieci kolei dużych prędkości. Obecnie, by sprostać oczekiwaniom związanym z kosztami podróży oraz pokonywaniem długich odcinków trasy w jak najkrótszym czasie, trwają prace nad 17 418 km linii. W przeważającej większości znajdują się one na terenie Azji.

By móc zobaczyć pełen ranking, odwiedź: goeuro.pl/pociagi/kolej-duzych-predkosci

Więcej informacji o GoEuro na stronie: goeuro.pl

KONTAKT / AUTOR
Mateusz Dela
GoEuro Travel GmbH
22 307 45 34
ZAŁĄCZNIKI
ranking.png
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.